Lördag

Kom på en till sak som jag ville skriva om
som jag blir så förbannad på!

det handlar inte bara om mig utan även om andra mammor eller pappor
att så fort man är barnledig och går ut på krogen eller festar
så ska de snackas så mkt skit och en massa komentarer hit och dit
ja bara för att man är mamma eller pappa
så är man ju fortfarande en människa
som behöver få gå ut bland andra människor
få egentid och göra nu vad denne vill
utan att folk ska lägga sig i eller snacka skit!
om det är äldre som gör det så är de ingen som säger något
men så fort det är en ung mamma eller pappa
herregud då ska de snackas som aldrig förr!
nu menar inte jag att man ska festa flera ggr iveckan
eller gå ut varje helg
men vad gör de om man vill festa till de någon
gång ibland om man ändå är barnledig?
som mamma och pappa måste man få må bra
och även kunna hitta på andra saker!

jag har hört så mycket skit och läst så mycket skit
folk som ska tänka, tycka och komentera en massa hit och dit!
jag har själv suttit och komenterat folk som har barn och festar hit och dit
men de finns ju måtta och sen handlar de om hur ofta det är också!

men det är alltid så när vi unga tjejer skaffar barn minsta lilla vi gör
så ska de finnas folk som ska lägga sig i och tycka en massa
herregud sköt erat eget liv
jag vet att jag är en perfekt mamma för mina barn
jag ser alltid till deras bästa
älskar dem utav hela mitt hjärta
skulle aldrig låta något hända dem
men för att jag ska orka att vara mamma
så är det skönt att ibland kunna få vara barnledig en lördag kväll
träffa mina tjejkompisar, dricka lite vin och snacka lite skit
få vara rebecca igen
jag är fortfarande rebecca även fast jag har 2 barn!

så nu har jag nog fått ur mig allt för denna gång!

Kommentarer
Postat av: JessePaloma

AMEN to that!!



Gå ut och roa dig gumman, det behöver vi alla oavsett om vi är mamma/pappa eller inte!!!

2011-03-13 @ 01:18:17
URL: http://jesse-paloma.blogspot.com
Postat av: Michaela

Men gud ja det behöver vi, skit i dom som säger annat...man är ingen dålig förälder för de man måste ju få roa sig lite med så det är klart du ska göra det :)

2011-03-13 @ 01:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0